Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Είμαι περήφανος για την Πτολεμαΐδα, αλλά δεν θέλω ακόμα μία...

Ο παππούς μου οργάνωσε το πρώτο εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα, πίσω στην δεκαετία του ’50. Η μητέρα μου πέρασε κάποια παιδικά χρόνια εκεί, και οι περιπέτειες της Πτολεμαΐδας ήταν από τις αγαπημένες ιστορίες στα δικά μου παιδικά χρόνια. Ήμουν πολύ περήφανος για τον παππού και την Πτολεμαΐδα. Και είμαι ακόμα!
Τα ορυκτά καύσιμα και η εκμετάλλευσή τους είναι από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις του ανθρώπου. Έκαναν τις μηχανές να κινούνται και τροφοδότησαν την ανεπανάληπτη οικονομική πρόοδο του «μοντέρνου» κόσμου. Μόνο αν έχεις περπατήσει στα λιγνιτικά πεδία της Πτολεμαΐδας μπορείς να αντιληφθείς το μέγεθος της πρόκλησης και την τόλμη και το θράσος, με το οποίο ο άνθρωπος σκάβει και μεταμορφώνει τη γη για να βυζάξει ενέργεια και να τροφοδοτήσει την ανάπτυξή του.
Και τρομάζεις και δεν μπορείς να αποφύγεις να νιώσεις περήφανος.
Κάθε τολμηρό πράγμα, όμως, έρχεται με το τίμημά του. Και σήμερα γνωρίζουμε πολύ καλά το τίμημα. Το παγκόσμιο κλίμα που μεταβάλλεται και τους καρκίνους που περνάν σαν τον Θεριστή. Τα παιδιά μας που μεγαλώνουν με τα αντιασθματικά αγκαλιά από τα βρεφικά τους χρόνια. Σήμερα γνωρίζουμε, επίσης, ότι μπορούμε να το κάνουμε αλλιώς.
Οι «Πτολεμαΐδες» μας έδωσαν τα μέσα να μελετήσουμε και να σκεφτούμε περισσότερο και να βρούμε τρόπους να παράγουμε ενέργεια χωρίς να βιάζουμε τον πλανήτη. Να αγρεύουμε τον αέρα και τον ήλιο και να συλλέγουμε και να ξαναχρησιμοποιούμε την ενέργεια που βρίσκεται παγιδευμένη μέσα στα αγαθά. Μας έδωσαν τη σιγουριά για να μπορούμε να σκεφτούμε ότι, επίσης, ίσως την βγάζουμε και με λιγότερα.
Είμαι πολύ περήφανος για την Πτολεμαΐδα και που την «έστησε» ο παππούς μου. Και εκείνος ήταν πολύ περήφανος που εγώ ασχολιόμουν για να μην γίνουν άλλες «Πτολεμαΐδες». Ο κόσμος προχωράει και η περηφάνια για τα προηγούμενα μας δίνει την τόλμη να τα απορρίψουμε και να προχωρήσουμε στα καινούργια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η διαπραγμάτευση του μέλλοντος με όρους του παρελθόντος αδικεί εξίσου και το μέλλον και το παρελθόν μας.

Πηγή: http://enfo.gr/ - Constantinos Liarikos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top