Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Ουτοπία : αυτό το σκηνικό είμαι μικρός, πολύ μικρός για να τ' αλλάξω;;;

Τον τελευταίο καιρό κάτι έχει αλλάξει . Ίσως είναι η οικονομική κρίση .Ίσως να υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα που συναντιέται , ασχολείται , συζητά .Ίσως να είναι άπλα μόδα και σε λίγο να σταματήσουμε και να ασχολούμαστε πάλι με διαζυγια και ταινίες ρεαλιστικού κινηματογράφου . Όποιος όμως και να είναι ο βαθύτερος λόγος το μόνο σίγουρο είναι ότι γίνονται συζητήσεις για το ποιος ευθύνεται , τι πρέπει να γίνει , τι πρέπει να αλλάξει .Και όλες με την ίδια κατάληξη...
είναι ουτοπια να περιμένεις ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια κοινωνία όπου ο άνθρωπος δε θα λειτουργεί με γνώμονα το ατομικό κέρδος ...είναι ουτοπία να παραμερίσει η ανθρωπότητα τη βολή της για την οικολογική ισορροπία...είναι ουτοπία ... είναι ουτοπία ... είναι ουτοπία ...
Ουτοπία : χαρακτηρισμός για κάθε ιδέα , ιδίως ιδεολογία , η οποία θεωρείται αδύνατο να πραγματοποιηθεί ... : η παγκόσμια ειρήνη θεωρείται ουτοπία ακόμα και σήμερα (πηγή : λεξικό της κοινής νεοελληνικής )...τη δεδομένη στιγμή θα προσέθετα . Πάντα θα παίζει ρολο το πότε .
Σκέφτομαι πόσες ουτοπίες έχουνε γίνει πραγματικότητα :
Για τη γυναικά των σπηλαίων δεν ήταν ουτοπία να επιλέγει το σύντροφο της και να έχει δικαιώματα ;
Για το άτομο με ειδικές ανάγκες στην Αρχαία Σπάρτη δεν ήταν ουτοπία να μην καταλήξει στον Κεάδα ;
Για τον Έλληνα του 1800 δεν ήταν ουτοπία να ζήσει σε ένα δικό του κράτος ελεύθερος ;
Για την ανθρωπότητα δεν ήταν ουτοπία να πετάξει , να ταξιδέψει με ταχύτητα , να πάει στο διάστημα ;
Φυσικά και ήταν . Αλλά κάποιοι πίστεψαν , προσπάθησαν , δε σταμάτησαν να κοιτάζουν το στόχο τους και τελικά πήγαν εκεί , σαν άλλοι ήρωες του Coelho.Εξάλλου αυτό σημαίνει και εξέλιξη : η πραγματοποίηση των ουτοπιών
Μα η αλήθεια μου δεν είναι ουτοπία.
Πάντα τα φυλακισμένα μυαλά θα χαρακτηρίζουν ουτοπία οποιαδήποτε εξέλιξη της σκέψης , της νοοτροπίας και της συμπεριφοράς και πάντα τα ελεύθερα θα βρίσκουν ουτοπίες να κοιτάζουν . Πάντα έτσι ήταν , πάντα έτσι θα είναι ...
Όλο αυτά μου έφεραν στο μυαλό πολύ έντονα ένα τραγούδι του Γ. Αγγελάκα με τίτλο ''Σιγά μην κλάψω''. Και να θυμάστε πως αυτό το σκηνικό είναι στο χέρι σας να τ'αλλάξετε...

Στίχοι - Μουσική : Γ. Αγγελάκας
Μου λεν αν φύγω από τον κύκλο θα χαθώ στα όρια του μοναχά να γυροφέρνω. Και πως ο κόσμος είν' ανήμερο θεριό κι όταν δαγκώνει εγώ καλά είναι να σωπαίνω. Κι όταν φοβούνται πως μπορεί να τρελαθώ μου λεν να πάω κρυφά κάπου να κλάψω. Και να θυμάμαι πως αυτό το σκηνικό είμαι μικρός, πολύ μικρός για να τ' αλλάξω. Μα εγώ μ΄ ένα άγριο περήφανο χορό σαν αετός πάνω απ' τις λύπες θα πετάξω. Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ, σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ. Θα πάω να χτίσω μια φωλιά στον ουρανό, θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ, σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ. Μου λεν αν φύγω πιο ψηλά θα ζαλιστώ καλύτερα στη λάσπη εδώ μαζί τους να κυλιέμαι. Και πως αν θέλω περισσότερα να δω, σ' ένα καθρέφτη μοναχός μου να κοιτιέμαι. Κι όταν φοβούνται πως μπορεί να τρελαθώ μου λεν να πάω κρυφά κάπου να κλάψω. Και να θυμάμαι πως αυτό το σκηνικό είμαι μικρός πολύ μικρός για να τ' αλλάξω. Μα εγώ μ΄ένα άγριο περήφανο χορό σαν αετός πάνω απ' τις λύπες θα πετάξω. Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ, σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ Θα πάω να χτίσω μια φωλιά στον ουρανό, θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ, σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ.


Πηγή: http://www.ramnousia.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top