Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Μονάδα παραγωγής βιοντίζελ από μαθητές...


Συλλέγουν τα λάδια και τα λίπη που μένουν στα τηγάνια και τις κατσαρόλες των σουβλατζήδικων και των εστιατορίων της Καισαριανής. Με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να παραγάγουν 120 λίτρα βιοκαυσίμου ημερησίως.
Δύο καθηγητές και εννέα μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου της περιοχής κατασκεύασαν πριν από περίπου έναν χρόνο μονάδα παραγωγής βιοντίζελ. «Η ιδέα προέκυψε από αντίστοιχες κατασκευές του εξωτερικού και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Στόχος μας δεν ήταν να φτιάξουμε απλά μία μακέτα αλλά μία πραγματική μονάδα», λέει στα «ΝΕΑ» ο Άγγελος Μακρής, ο υπεύθυνος καθηγητής.
Όπως οι ειδικοί επισημαίνουν, το βιοντίζελ θεωρείται ένα πολλά «υποσχόμενο» βιοκαύσιμο, υποκατάστατο του συμβατικού ντίζελ, το οποίο προέρχεται από φυτικά έλαια και ζωικά λίπη.
Η μονάδα αποτελείται από δύο δεξαμενές όπου φιλτράρονται και βράζουν τα λάδια και έχει δυνατότητα παραγωγής περίπου 3,5 τόνων καυσίμου τον μήνα. Πρόκειται δηλαδή για μία μονάδα μεσαίας κατασκευής. «Έπειτα από δικές μας μετρήσεις αλλά και από μετρήσεις εργαστηρίων καταλήξαμε ότι η συσκευή έχει 100% απόδοση», επισημαίνει ο κ. Μακρής.
Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές κάνουν και ανακύκλωση χρησιμοποιημένων ελαίων φαγητού. Το βιοντίζελ που παρήγαγε το Επαγγελματικό Λύκειο Καισαριανής χρησιμοποιήθηκε κατευθείαν σε μονάδες θέρμανσης. «Μετρήσαμε καλύτερο βαθμό απόδοσης του καυσίμου σε σχέση με το συμβατικό πετρέλαιο εμπορίου θέρμανσης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μακρής.
Μάλιστα, με τη μέθοδο αυτήν οι πολίτες θα μπορούσαν να ωφελήσουν εκτός από το περιβάλλον και... την τσέπη τους! «Ένας ιδιώτης, με κόστος 2.000 ευρώ θα μπορούσε να φτιάξει μια τέτοια μονάδα μόνος του και να παράγει πετρέλαιο θέρμανσης που θα τον καλύπτει για όλο τον χρόνο», τονίζει ο καθηγητής. Ενώ επισημαίνει ότι «η παραγωγή βιοντίζελ στην Ελλάδα θεωρείται παράνομη, σε αντίθεση με άλλες χώρες του εξωτερικού».

Και αυτοκίνητο
Όσον αφορά τη συνεργασία μαθητών και καθηγητών, ο επιβλέπων καθηγητής παρατηρεί αλλαγή στη συμπεριφορά των μαθητών, όταν συμμετέχουν σε τέτοιες εργασίες. «Τα παιδιά αντιμετωπίζουν τη γνώση σε άλλο επίπεδο. Με αυτά τα προγράμματα, που δυστυχώς σπανίζουν στην Ελλάδα σε αντίθεση με το εξωτερικό, οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά. Παρ΄ ότι ο επόμενος στόχος θα ήταν η κατασκευή ενός οχήματος, «δυστυχώς δεν υπάρχει καμία χρηματοδότηση ώστε να υλοποιηθεί άμεσα κάτι», αναφέρει ο κ. Μακρής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
back to top